Vem är expert på Sociala Medier?

En fråga som med jämna mellanrum ställs i de sociala medierna är just ”vem kan kalla sig social media expert?” Diskussioner blossar upp och engagerar ofta många.

Jag förstår frågeställningen, jag aktar mig själv för att använda termen expert, men det beror inte på att jag tycker att sociala medier är enkelt, utan för att jag tror inte på att kalla sig expert på något så brett och ständigt föränderligt som sociala medier.

Men visst finns det de som väljer att kallar sig experter, men de kallar sig oftast expert inom specifika delar av sociala medier. Experter på sökmotorer, experter inom specifika plattformar som Linkedin, Facebook osv. Personer som har grävt ner sig i ämnet och vet allt om hur man på bästa sätt använder kanalerna och som också försöker förutspå nästa steg.

Därför skulle jag vilja säga att “social media expert” är en svår titel att definiera, däremot finns det många experter inom området sociala medier.

This entry was posted in Debatt, Twitter. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>